sobota 15. září 2012

Tradá na proklínanou i opěvovanou...

...ano, na raději nejmenovanou, tam jsme se chystali a den byl plný překvapení, zvratů a vůbec, fakt to stálo za to! Jasně, řízek je proslulý svým obligátním časovým skluzem (tuším, že většina lidí to označije jako KPZ), ráno mi na SMS odpověděl, že už vyjel a bude u mě v 6:10 až 20, tož jsem si vyndal věci na dvůr a s blížícím se časem 6:20 se chystal jít zalehnout s tím, že doktorandovi ještě pošlu kyselou esemesku. Ha, ještě jsem ji nedodatloval a světla, auto, řízek!!! Světe zboř se, začalo to až podezřele dokonale.... No ve vodě jsme sice na plánovanou sedmou nebyli, ale moc nescházelo!



Zato Martin nedočkavě vyhlíží, co na něj ve vodě čeká...vyloženě podle vyhlášky, co? :-))

Martin zalezl obligátně na své oblíbené místo a já hned po příchödu k vodě jsem coby první věc spatřil kolo jako blázen na hladině!!! Sice jsem už navázané měl nymfy, ale po dvou náhozech, kdy jsem viděl další dvě sebrání, tak jsem přezbrojil na suchou a u ní už zůstal...

Inu, ne že by Martinovi francouzská nymfa nepřinášela záběry a úlovky, ale ani jeden z nich si, bohužel, nezasloužil čest spočinout na pověstné Pařízkově pánvi...:-(((


Několikrát jsem viděl sebrat pěkné ryby, u dna se dalo dokonce pozorovat i hejnko lipanů lehce přes třicet, po ulovení dvou menších duháků jsem se konečně strefil do slušnější ryby: Tipoval jsem to na pěkného potočákam rybě se ode dna nechtělo, natož aby nějak skákala, nakonec duhák skončil v podběráku a hned jsem měl pocit, že je něco divného na té rybě...a taky jo! Někdo se ho pokusil sežrat už přede mnou, podle stop po důkladném skusu z obou stran bych osobně hádal na tetu štiku! Posoudit může každý sám....jinak měl osmatřicet...



...další ryby byli potočáci, pár menších duháků, Martin trestal taky "podpánvičkové" duháky, okouny, plotici s pekelně červenýma očima (jak bude jistě jěště párkrát vyprávět, ta ho fakt nějak zaujala!) a cejny...Na desátou jsme měli domluvený přejezd, jenže se i nad jezem odjevilo pár dalších koleček a tak se slovy: "od sbírající ryby se neodchází..!" se kolega odvážně (i s košíkem jak na moři!) vydal brodit, aby si zariskoval, že případný pomníček či památeční destička ponese právě jeho jméno...:-)))



Vydal jsem se tedy o kus výš, kde se taky pár koleček objevilo, ale výsledkem byli jen dva lipánci slabě přes třicet. Protože Martinovi se pořád nechtělo z vody, šel jsem ještě o kus níž, ale aktivita ryb prakticky ustala, pár sebrání od těch malých a jinak nic....


Hned se na to líp koukalo, když i vytrvalý zastánce francouzské nymfy se odhodlal k tomu, aby přezbrojil na sucho, nechal šňůru více než z poloviny opustit očka prutu a létat vzduchem :-))) No, moc už jsme toho neporvali, po jezem jsem vydoloval dva menší pstruhy a pak jsme se konečně dostali k přesunu. Vydali jsme se na horní úsek,do míst, kde podle zarostlých stezek už dlouho nikdo nebyl....inu, není se co divit, první cejn byl oživením, druhý aspoň hezky potahal ale ti další...už to byl prostě vopruz...:-(((  Škoda toho úseku, asi tam i nějaký pstruh bude, mě ale v tomhle cejnovém království hned tak nikdo neuvidí....tam jsme to zabalili a jeli domů, díky, řízku, za pilotáž, někdy si to zopákneme, ne?

HAMSTR (aneb sám sobě cenzorem)

P.S. jedno video, kde se nic neděje...:-)))

http://www.youtube.com/watch?v=twQoaUKXcy4&feature=youtu.be


Žádné komentáře:

Okomentovat