pondělí 27. května 2013

Předpověď zas jednou vyšla...

...ještě ráno jsem se tomu smál, slunce pralo a když jsem na šestou vyjíždě+l, ani na obzoru nebyly žádný mraky patrný. Ale za Lounama už padlo pár kapek, na dohled od Chomutova už stěrače jely docela fest...ale přece to nevzdám, pořád se zdálo, jaky by se obloha chtěla protrhávat...Tak jsem se narval do neoprénů a tradá do vody...


...a chcalo dál...nad jezem to mám rád, brodit se dalo slušně a tak házím a házím...konečně záběr, viděl jsem světlou siluetu a doufal v pořádnýho duháka. Ale pralo se to tak nějak jinak...jo, byla to kudla 55....


Trochu přestalo pršet, ale ani záběry nebyly, stejně tak ostatní, co se objevili kolem vody, jen jakýsi vláčkař vyrval zpod jezu malýho potočáka. Když jse zase osaměl, zalezl jsem pod jez a zkoušel to do jezu proti vodě. Kolem půl devátý během deseti minut tři potočáky, z toho dva kolem 40, to začalo vypadat líp, ale pak zase totální nezájem....


Zkoušel jsem fotit pod vodou, ale to bych tam asi musel strčit i palici, nějak to musím vychytat. Do foťáku ale kupodivu nenateklo...tož se s vidinou dršťkovky a točenýho vydávám na Základnu. Ještě není jedenáct, tak se vydávám k vodě. Už tu stojí Oktávka v pohřební černi s pražskou SPZkou, že by někdo z kamarádů?

Dostávám (a už mě to tady fakt nepřekvapuje) několik kaprů, dva zbavujt života a chystám se vyrazit na Základnu, jedenácté totiž zbývá jen pár minut, kolem hřiště ale přichází jakási promoklá (ale míň než já) postava s prutem, jdu se tedy neznámého rybáře zeptat, zda byl úspěšnější. Dáváme se do řeči a protože svět je malej a náhoda blbec, seznamuji se konečně osobně s kolegou Bohoušem, o němž jsem zatím slýchal jen legendy. Byl úspěšnější, minul kapry a nese si dva duháky...


 Ale ouha, na Základně vyvstal nějakej problém a otevírá se až do dvou. Dobře, vracím se k vodě a házím dál, dostávám duháka, několik potočáků, je to fajn, jen mít nějakou míň promokavou bundu...pomalu se blíží poledne...jenže co to?!...Jiřičky nad vodou jako by někdo odvolal a jsou pryč (a že jich bylo!), v půl jedbý se otevírá hladina a je to tady! Sběr! Nekecám, sbírali! Mažu do auta pro FourFoura a suchou lajnu, během hodinky fantastický chytání, potočáci, duháci a i lipan se spletl!

 
V půl druhý šmytec, vracejí se jiřičky a berou mi mouchu z hladiny, ještě vyčkávám, ale představa roztopenejch kamen a sykotu pípy na Základně u mě vítězí....

Dal jsem si klobásku a jedno desítkový, takže se zase navléhám do spíš nahřátý než usušený bundy a zase nasazuji ozkoušenou kombinaci - malá Kolja jako atraktor na přívěsu a na konci Plumber. A duháci i potočáci to fakt docela berou...pak konečně záběr od velkýho duháka, uvědomuju si, že jsem použil Plumbera, vázanýho na Labskou (tedy bez protihrotu), opatrně stahuju lajnu do navijáku, když už je tam skoro celá, ten zmetek začne lítat po hladině a setřepal se! Sakra, asi jeden z přeživších kousků po KPO, to byla fakt pěkná ryba. V očekávání záběru podobný ponorky nebo opakování sběru zůstávám až do pěti, ale už nic moc, pár pidipotočáků a duhošů...Snad ještě stihnu zajet, než zvednou průtok, pokud to bude v době, kdy půjde chrostík a ryby se zvednou, budu docela kyselejm přehrada nařachutá a pršet má celej tejden, to budou pouštět do konce léta! :-(((

No, uvidíme...dneska možná i něco navážu, zdraví Hamstr

Žádné komentáře:

Okomentovat